torsdag 30. juli 2009

Et tilbakeblikk

Jeg lette etter fortellingsboken vi hadde på barneskolen, og da fant jeg mye rart. Her er et lite utdrag fra hvor dårlig jeg var i engelsk i 5. klassen :
  • I was dont on camp in year
  • Mi broder was der too
  • Rakesh is tidying his golw
  • Why did the pilgrims leave England? They wanted to have a holiday(.....haha)
  • Tara, Erika, Andrew and Rakech have found an old skatt. They take it to the mussem.

Husker du Regnereisen? Matematikkboka med Tom og Trulte? Da lærte vi pluss og sånt vet du. Det var før vi fikk bruke kalkulator, og jeg var kjempeflink i hoderegning (sistnevnte gikk forøvrig over). Også var det trekk strak fra prikk til prikk, Vi trener og Prøv deg. Det var så fint med matte på den tiden. Da fikk man klistremerke om man hadde alt riktig.

I tegneboken min var det mange tegninger av hester. Blandt annet et at meg og Sandeman som hopper et lite kryss. På tegningen hadde vi nettopp hoppet en mur som var mer enn dobbelt så stor som hesten....

Noen ganger så tenker jeg at alt var så mye emklere på barneskolen. Jeg er vel ikke den eneste.

Ingen kommentarer: